W dniach 15-24 maja 2024 roku Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (Maritime Safety Committee, MSC) zbierze się osobiście na 108. sesji w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie. Wśród głównych tematów poruszonych podczas wydarzenia będzie rozwiązanie trwającego od listopada 2023 roku problemu kryzysu żeglugi na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
Trwające od listopada ataki bojowników Huti na statki i okręty w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej wpłynęły na to, że czołowe firmy branży żeglugowej zrezygnowały z trasy prowadzącej przez Kanał Sueski, wybierając dłuższą nieopodal Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki. Gdy Zarząd Kanału Sueskiego liczy straty w związku z spadkiem liczby statków płacących za pokonanie przeprawy, na południu ma miejsce rekordowy ruch na trasie morskiej.
Trwająca od listopada agresja jemeńskich bojowników na międzynarodową żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej nie pozostała bez wpływu na ruch przez kluczowy przesmyk łączący je z Morzem Śródziemnym. Oprócz tego, że konflikt wpłynął na światowy łańcuch dostaw nie pozostał bez wpływu na ilość statków pokonujących Kanał Sueski.
Ørsted i Jan De Nul Group ogłosiły instalację pierwszego fundamentu morskiej elektrowni wiatrowej Borkum Riffgrund 3 (913 MW) u wybrzeży Niemiec. Farma będzie największą tego typu inwestycją na niemieckich wodach.
Decyzja o zaangażowaniu się w polski sektor energetyki morskiej zapadła w CRIST Offshore już 2 lata temu. Firma utrzymuje spójność swojej strategii skupionej na budowie kompletnych stacji transformatorowych. Podczas zorganizowanej przez PTMEW konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies, Andrzej Czech, członek zarządu spółki, podzielił się z nami wglądem w zamiary dotyczące zaspokojenia rosnącego popytu na infrastrukturę wspierającą rozwój branży MEW.
Ciała ponad 1000 ofiar śmiertelnych gwałtownej powodzi spowodowanej przez burzę zostały odnalezione w mieście Derna na wschodnim wybrzeżu Libii - poinformował we wtorek agencję Reutera Hichem Chkiouat, minister i członek komisji ds. nagłych wypadków w rządzie sprawującym władzę na wschodzie Libii.
Transport ludzi i urządzeń na morzu ze względu na wymagające środowisko pracy nie jest tak oczywisty jak na lądzie. Zbudowanie farmy wiatrowej i utrzymanie jej ruchu, wymaga szczegółowego planowania, już w fazie koncepcyjnej. Kontraktacja statków, następuje przed decyzją inwestycyjną i w związku z tym deweloperzy muszą wcześniej zdefiniować narzędzia (jednostki), które będą brały udział w czasie wszystkich prac.
Do tej pory Twierdza Wisłoujście była udostępniana trochę w formie trwałej ruiny. Chcemy, aby był to obiekt całoroczny z przestrzeniami wystawienniczymi – powiedział Dyrektor Muzeum Gdańska Waldemar Ossowski. Obecnie w fortyfikacji trwają intensywne prace budowlane i rewitalizacyjne.
Polski ekspert w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży offshore, spółka Crist Offshore, ogłosiła zawarcie dwóch znaczących kontraktów międzynarodowej skali. Obie umowy stanowią istotny krok w rozwoju firmy i potwierdzają jej rangę jako czołowego dostawcy w przemyśle energetyki morskiej.
W ostatnią niedzielę czerwca, w ramach odbywających się Dni Morza odbyła się trzecia edycja imprezy biegowej ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Uczestnicy mogli się zmierzyć na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Wydarzenie nie tylko służyło promocji aktywności fizycznej, ale łączyło się także z działalnością charytatywną.
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych
Konferencja „Sztuczna inteligencja w kosmosie i na morzu” już 23 maja
Nie jeden a dwa? W wyniku ukraińskiego ataku miał ucierpieć jeszcze inny rosyjski okręt